Media

Ik schrijf zelf artikelen en/of er wordt over mij geschreven.
Verder doe ik, veelal live, radio- en tv interviews (o.a. SBS 6 programma “Hart van Nederland” over zakelijk flirten)

Ik schrijf zelf over netwerken, zakelijk flirten, authenticiteit, verbinden.

Facebook quote “werkenfm” live interview!

WerkenFM heeft een link gedeeld.
Vandaag te gast Ruud Brouwer. Hij schreef het boek ‘Netwerken vanuit je hart’ en heeft een speciale actie voor jou! luister naar het interview !http://www.werken.fm/de-droombaan-dinsdag-11022014-deel-1/

Werken.fm – De Droombaan Dinsdag 11/02/2014 Deel 1
De werkdag begon met de Ochtenduren van Werken.FM. Vandaag te gast Ruud Brouwer. Hij schreef het boek ‘Netwerken vanuit je hart’ en heeft een speciale actie voor jou!
  • Ruud Brouwer Wat een bijzondere nieuwe leuke ervaring! De tekeningen in het boek “Netwerken vanuit je hart” zijn spontaan gemaakt door mijn zoon Alexander. Mijn dochter Emily heeft omslag ontworpen! Spontaan is in wordingsproces van boek het een familieboek geworden. Verbinden/ netwerken begint …..thuis!

 

Luisteren naar live interview in radioprogramma van Sabriye Dubrie over “Hoe je door echt contact maken beter kunt netwerken”

Presentator/interviewer via livestream TV op Medianetwerkevent 2011.

Een van mijn passies is gedichten schrijven. Hier vind je een aantal gedichten.

Link naar meer artikelen op andere blogssites.

Bij profiel vind je meer over mijn leven.

Artikelen geschreven door anderen:

Managementblad Arts & Auto deed interview en schreef artikel “De essentie van netwerken ligt bij jezelf”
http://www.artsenauto.nl/Magazines/2012/DIGI-magazine.2012.02/magazine.html (blz.34)

“Het mooiste dat je kunt zijn is jezelf” op Myler.nl

Sinds wanneer ben je ZZP’er? – Sinds 2006

Waarom ben je voor je zelf begonnen? – Ik koesterde altijd al die droom. In 2006 had ik een mooi veranderingsmanagement afgerond bij een bedrijf. Ik had ervaren dat ik in staat was om veranderingen in gang te zetten en dingen voor elkaar te krijgen. Ik dacht toen: ‘Mooi, ik weet dat ik het kan: laat ik het nu zelf doen.’

Hoe omschrijf je je werkzaamheden? Ik richt me op een aantal thema’s: authenticiteit, uitstraling, zakelijk flirten en netwerken. Met name ondernemers en werkzoekenden ondersteunen bij het netwerken vormt nu de hoofdmoot van mijn werkzaamheden. Belangrijk daarbij is dat ik mensen leer dat ze netwerken van uit zichzelf.

Leg uit! Veel mensen zien netwerken als scoren. Ze zijn bezig om zo veel mogelijk visitekaartjes rond te delen of willen perse die opdracht binnenhalen. Ik herken het; ik deed het vroeger zelf ook. Maar nu leer ik het mensen af. Ik heb gemerkt dat je op een heel andere manier kan netwerken: door werkelijk geïnteresseerd te zijn in de ander. Op die manier krijg je contact met mensen. Als er een klik is, kun je toch wat voor elkaar betekenen. Je wordt dan elkaars ambassadeur. Want zo werkt het toch in zaken doen: je wilt een ander iets gunnen.

Geef ‘s een voorbeeld. Ik reis veel met het openbaar vervoer. Laatst zat ik naast iemand en had een heel leuk gesprek. Er ontstond een ‘klik’. Ze vroeg me wat ik voor werk deed, maar moest uitstappen. Ik gaf haar mijn kaartje. Een paar maanden later werd ik gebeld door een universiteit of ik een workshop ‘Zakelijk flirten’ wilde geven. Die vrouw was student aan deze universiteit en had mijn naam doorgegeven. Zo werkt het.

Voor wie werk je? Het zijn nu met name ondernemers en werkzoekenden. Ik begeleid hen individueel, maar ik train ook groepen. Ik geef bijvoorbeeld een keer in de acht weken een netwerkseminar. Zichtbaar zijn;(net)werken vanuit jezelf. Hierin laat ik deelnemers ervaren hoe zij plezierig en succesvol kunnen netwerken.

Heb je last van de recessie? Ik kwam laatst iemand tegen die zei: “De crisis is het moment van de waarheid of een keerpunt.” Daar herken ik mij in. Ik deed bijvoorbeeld veel freelance opdrachten, maar die zijn door de recessie echt afgenomen. Ik heb me voorgenomen om minder afhankelijk te worden van anderen en daaruit zijn nieuwe producten ontstaan, zoals netwerkseminars. Hierdoor is ook weer een nieuw bedrijf ontstaan: ID Academie. Met een team richten we ons op personal branding, persoonlijke groei, netwerken en marketing.

Bevalt het ZZP’en? Ja. Ik vind het heerlijk: de vrijheid en het creëren van eigen dingen. Als ZZP’er ligt de hele wereld voor je open. Maar het is heus niet vanaf dag 1 succesvol geweest. Ik heb me in het begin ook wel eens afgevraagd of ik de juiste beslissing heb genomen. Je mist je zekerheden. Maar je weet dat je als trainer niet in twaalf maanden je geld kunt verdienen; in de zomermaanden is het bijvoorbeeld rustiger. Daar moet je tegen kunnen. Ik volg mijn passie en heb vertrouwen in mezelf. Dat is de sleutel tot succes voor iedereen.’

Zijn er ook dingen die minder bevallen? Tja, dat is toch de administratie… Ik heb het lang zelf gedaan; dat is zo’n valkuil van veel ZZP’ers. Je denkt dat je alles zelf moet doen, maar belangrijker is dat je gewoon de dingen doet die je leuk vindt.

Nog een tip voor ZZP’ers? Het mooiste dat je kunt zijn is jezelf. Alles wat je nodig hebt, zit in jezelf. Durf het te laten zien. Nog een tip: bij succesvol netwerken gaat het erom: wie herinner je nog en waardoor komt dat? Iedereen kan leren een succesvol netwerker te worden. Iedereen heeft namelijk wat te delen, ongeacht leeftijd en ervaring (ik leer ook van mijn kinderen).

Meer over Ruud vind je op zijn eigen site of volg hem op Twitter.

——————————————————————————————-

“In je kracht staan, dat is de kern van alles” interview door Ikki.

Interview met Ruud Brouwer: “In je kracht staan, dat is de kern van alles”

Door Chris Stapper op 08-06-2010   |   1633 keer gelezen   |   7 reacties

Dit gaat over: authenticiteit , hr , inspiratie , kracht , ruud brouwer , werkplezier

Ruud werkte onder andere 9 jaar in de recruitment branche. Dit heeft hem goed inzicht gegeven in vele bedrijven en  posities; ondernemer, werkgever als ook werkzoekende. Dat is nu duidelijk in zijn voordeel.: Ruud doet werk waar hij van geniet, waar hij achter staat en waar hij andere mensen kan helpen groeien. Dat laatste merk je meteen, het eerste dat Ruud zegt in dit interview verwijst naar iemand anders: “wat Esmée zei vond ik goed…”. Ruud houdt van netwerken en mensen in hun kracht laten staan. Dat is zijn carrièreswitch geweest en daarom praatten we eigenlijk alleen over wat Ruud nu graag doet.

Ruud, waar word jij nou heel  blij van?
Klussen waar mensen weer een team worden, die zijn ontzettend leuk om te doen. Dat mensen in hun kracht kunnen staan. Dat is de kern van alles. Dat je zo lekker in je vel komt te staan, dan ervaar je  werkplezier, heb je of krijg je een stukje verantwoordelijkheid, heb je wat voor elkaar over. Daar wordt iedereen blij van, je wordt productiever, gemotiveerder, je ziet er naar uit om naar je werk te gaan, werk en collega’s zijn leuk.
Zo zie ik  bedrijven waar niet gevraagd hoeft te worden  over te werken, mensen doen dat vanzelf, ze zorgen er met zijn allen voor dat doelen gehaald gaan worden.

Waarom heb je hier je werk van gemaakt?
Mijn motto is mensen echt verbinden, dat vind ik het mooiste dat er is. Hoe dat loopt kun je niet  voorspellen. Ik werk met doelstellingen, van te voren bepaal ik met de opdrachtgever: dit zijn de resultaten die we willen behalen. De manier waarop laat ik heel erg over aan wat gebeurt er, wat brengen de mensen zelf in. Ik ben een out-of the box trainer en geloof in ervaringsleren. Ik merk dat dat heel goed werkt. Dan zeg ik “Ik heb genoeg voorbeelden van andere bedrijven die ik met je kan delen, maar het is veel belangrijker dat ik jouw verhaal hoor”. Zo kun je mensen meer met elkaar verbinden en ontstaat dat teamgevoel.

Heb je een voorbeeld van een heel geslaagd moment?
Een keer kwam ik in een bedrijf, waar vele  mensen al 10 jaar of langer elkaar werkten, de ene was zanger, de ander gitarist en de derde drummer – en ze wisten het niet van elkaar. Daar kwamen ze achter in een training. Toen kwam er een bedrijfsevenement en dacht ik, het zou wel heel bijzonder zijn als jullie met elkaar iets kunnen neerzetten. Daar heb ik niks meer gedaan en op dat evenement stond er ineens een bedrijfs eigen band. Dat is goud, dat doet supermooie dingen in een bedrijf. Het MT vond het zelfs zo geweldig dat het daar gebeurde dat ze een cd hebben laten maken. Van dat unieke moment: we gaan het een keer opnemen en nu op cd. En alle werknemers kregen een cd single van dat lied.

Wat zijn de thema’s waar je je mee bezig houdt?
Wat Esmée ook zei, mensen vinden materie minder belangrijk. We hebben tijden gehad dat hebzucht heel belangrijk was, ik denk dat andere waarden nu belangrijker worden. Belangrijker zijn. Werkplezier is daar een hele grote van. kom je weer terug op die materie, vroeger ging het om een goede auto, etc. maar dat is relatief, draagt dat bij aan duurzaam werkplezier? Hoe lang blijf je daar blij van? Persoonlijk vind ik materie maar een klein onderdeel van je werkplezier.

Wat dat bepaald dan werkplezier? Authenticiteit is een van die dingen; dat je jezelf durft te zijn, niet in een rol hoeft  te stappen. We hebben allemaal kwaliteiten en talenten en we werken het beste in een rol die bij ons past.

Komen we bij zichtbaar zijn, dat is nu een van mijn thema’s. We zijn allemaal uniek en hebben allemaal talenten, maak die zichtbaar! Laat zien wie je bent! Het is heel jammer dat je als kind heel authentiek geboren word en de wereld wil ontdekken en dan kom je in een systeem waardoor je dingen afleert, waarin allerlei dingen niet mogen. Dat heeft te maken met regels etc. maar het gaat soms te ver, zo ver zelfs dat je aan het aanpassen blijft.

Hoe kunnen organisaties meer werkplezier aanmoedigen?
Werknemers meer verantwoording laten  nemen, maar ook als manager kijken wat je voor de ander kunt doen. Naast de werknemer gaan staan en zeggen: ik sta naast je om je te begeleiden en ons samen tot betere resultaten te brengen.

Die verhouding, de leidinggevende en naast iemand staan, ik denk dat je dan hele goede resultaten bereikt. Verder is het belangrijk om afspraken te maken,  helder te maken wat je van elkaar kunt verwachten. En dat er de ruimte bestaat voor mensen om aan te geven; ok, ik heb hulp nodig.

Hoe ga je te werk met je acquisitie?
Ik besteed nauwelijks geld  aan marketing. On- en offline laat ik zien wie ik ben, ik deel heel erg wie ik ben, dat doe ik niet vanuit ego (ik ben Ruud en ik…), ik doe het vanuit authenticiteit, dit is wie ik ben, dit kan ik, dit niet. Geen ‘dit is Ruud dit moet je hebben en dit moet je kopen’, maar vanuit gevoelsniveau ‘dit is Ruud, met goede en slechte dingen’. En daar komen mensen op af.

Als je een  wens mocht uitspreken voor alle mensen waar je mee samenwerkt..
Wat ik iedereen gun: ga op zoek naar je passie, volg je passie. Dat geeft je energie, daarmee open je zoveel deuren. Dat is ook mijn kracht, als ik je ontmoet, de vonken schieten er vanaf zeg maar. Ik word er ook ontzettend blij van, ik wordt ontzettend geraakt door mensen die ik ontmoet. Dat is vaak wat ik terugkrijg en dat vind ik zelf ook heerlijk.

Omdat ik iedereen als gelijkwaardig behandel, mensen voelen Ruud heeft zin in zijn werk en die kan ik vertrouwen. Ik zorg dat er ook momenten zijn waarop mensen individueel bij mij terecht kunnen. In het begin is het aftasten en nu zie je gewoon dat mensen dat mensen vragen of ik volgende week voor ze tijd heb. Dat is gewoon hartstikke mooi omdat te ervaren.

Hoe kun je beter in je kracht staan?
Neem eens de tijd en vraag jezelf wat je wilt. En dan niet “welke baan wil ik”. Vraag eerst  “Welke mensen geven mij energie?”en dan “Van wat voor omgeving word ik blij?” En “van welke activiteiten word ik blij?”. En dan pas denk je aan de functie die daar bij past.

Wat wil je afsluitend tegen de lezer zeggen?
Er is maar zo weinig nodig om een ander te laten stralen of gewoon gelukkig te laten zijn,werkplezier te hebben. Mensen maken het een heel zwaar begrip, maar in de basis is het eenvoudig: ik waardeer je als persoon, om wie je bent, ik ben geïnteresseerd in wie je bent. En dan krijg je de gun factor, ik vind je als persoon interessant, we ontdekken van elkaar dat we elkaar kunnen helpen. Het samenwerken is heel eenvoudig te realiseren. Wie ben je, maar ook wat kan je niet, daar zit die authenticiteit en dus ook een stukje kwetsbaarheid. In mijn seminars laat ik mijn sterke punten zien, maar ook mijn zwakke punten.
Wat er dan gebeurt, mensen komen dan op je af en zeggen: jij zegt dat dit een zwak punt van je is. Ik wil en kan je helpen! Je kunt ook zelf om hulp vragen. Kun je iets dus niet goed, vraag dan om hulp. Maak gebruik van elkaars kwaliteiten en versterk elkaar! Dat is teamwork!

——————————————————————–

Aantal blogs geschreven op http://www.Mindz.com:
” Ontmasker jezelf”
” Netwerken is vragen stellen”
” Netwerken is leuk”
” Durf de dialoog aan te gaan!”
” Puur ontmoeten”
” Kijk in de spiegel”

Actief met bloggen op Linkedin, columnist voor diverse platforms, bladen, auteur.

———————————————————————-

Op http://www.managementsupport.nl

Column  Netwerken vanuit je hart

Netwerken vanuit je hart

Door Ruud Brouwer

Als management-ondersteuner speel je een belangrijke rol in een organisatie. Je bent het gezicht van de organisatie. Maar… hoe zichtbaar ben je eigenlijk – en hoe zichtbaar wil je zijn?

Hoe netwerk je vanuit je hart? Zelf geloof ik in de kracht van netwerken, mensen verbinden. Verbinden is voor mij: durven laten zien wie je bent en echt contact maken met de ander. Ik noem dat netwerken vanuit je hart. Positief gevolg: je zult merken dat vanuit die verbinding je omgeving gaat reageren: betere communicatie, meer motivatie en meer werkplezier zijn een gevolg.

Hoe krijg je dat voor elkaar? En wat vraagt dat van jou? Simpel: dat je bent wie je bent met al je kwaliteiten en je tekortkomingen. Geen mens is immers volmaakt en dat is prima!
Daarnaast: toon oprechte interesse in je collega’s, en durf je open en kwetsbaar op te stellen.

Kijk eens goed om je heen naar mensen. Zet al je zintuigen open en ervaar wat je waarneemt als je kijkt naar mensen in je omgeving. Zie je stralende mensen, mensen die samenwerken, die plezier maken, die positieve energie creëren? Wat doet dat met jou? Doen wat je leuk vindt zit ‘m namelijk niet enkel in inhoudelijke taken die je vanuit je functie of rol doet. Het gaat verder dan dat. Het gaat om de contacten die je hebt met anderen.

Als managementondersteuner kun je een optimale verbindende schakel zijn tussen mensen. Je zult ervaren dat met de mensen met wie je meer verbinding hebt zaken efficiënter zullen verlopen. Je kunt immers zaken doen puur omdat het wordt opgelegd of meer omdat je het graag voor de ander wilt doen. Je gunt het de ander en het is jou gegund.
Ook steeds meer managers ervaren de kracht van verbindend, authentiek leiderschap. Ken jij ze al?

Nogmaals: hoe zichtbaar wil je zijn? Hoe meer je op je intuïtie durft te vertrouwen, hoe beter je  kunt aanvoelen wat je van jezelf laat zien. Je eigen grenzen voelen en deze uitspreken gaat gemakkelijker in een omgeving met anderen die dat ook doen. Vertrouwen in elkaar en respect zijn daarbij essentieel!
——————————————————————————————————–

Artikel Hartfullness op blog www.inspirendleven.nl

Hartfullness
Door: Ruud Brouwer
Hartfullness is leven vanuit je hart. Leven vanuit je innerlijke drijveren. Vanuit je eigenheid, passie, talenten.

We leven in een wereld waarin grenzen vervagen, waarin verbindingen leggen met andere mensen steeds gemakkelijker is.Sociale media zoals Hyves, Facebook, Google+, Twitter en vele anderen worden steeds populairder voor zowel prive als ook zakelijk gebruik. In mijn beleving heeft het ermee te maken dat wij mensen sociaal zijn en behoefte hebben aan contact met de ander. Daarnaast speelt kennisverrijking ook een grote rol. Een mens wil ontdekken, leren, zichzelf blijven ontwikkelen.

Je ziet dat mensen met elkaar willen komen tot een grotere bijdrage aan People, Planet en Profit.
Leven vanuit je hart brengt mensen bijeen.
Geen mens is volmaakt. Ieder mens heeft kwaliteiten en tekortkomingen. Ieder mens is uniek en belangrijk. Ieder mens levert een bijdrage aan deze samenleving.Ieder mens is gelijkwaardig. Er zijn verschillen in leeftijd,sexe,uiterlijk, functie,etc.Als menselijk wezen ben je echter gelijkwaardig.Als je vanuit gelijkwaardigheid met de ander omgaat is dat voelbaar voor de ander. Dit creëert een opening om met de ander in contact te komen. Vanuit gelijkwaardigheid en eigenheid kun je van contact naar verbinding komen, Verbinden doe je vanuit wederzijds vertrouwen. Verbinding creeërt diepgang.Daar ieder mens uniek is kun je elkaar inspireren, van elkaar leren en elkaar versterken. Dit creeërt PLEZIER!

Hartfullness is samenwerken aan een samenleving met vertrouwen, verbinding en (werk) plezier!
Doel hartfullness:
Initiatieven co-creëren die bijdrage kunnen geven aan hartfullness.
Het optimale uit individuen halen, vanuit je innerlijke drijfveren, eigenheid, passie en talenten.

quotes:

“Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit meer te werken” Mahatma Ghandhi

“Kijk binnen in U. In uw binnenste is een bron die nooit opdroogt” Marcus Aurelius

Warme groet,
Ruud

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s